Saturday, August 12, 2023

भीम पौडेल घाँसेको ‘झट्केलो छोरो’ को कृति परिचय –नन्दलाल आचार्य Nandalal Acharya

भीम पौडेल घाँसेको ‘झट्केलो छोरो’ को कृति परिचय
 –नन्दलाल आचार्य
उदयपुर जिल्लाको साहित्यिक इतिहासमा भीम पौडेल घाँसे  (२०१८) को अलग्गै पहिचान छ । उनले ‘रविमाला’ कविता कृतिपछि हालै ‘झट्केलो छोरो’ उपन्यास कृति सार्वजनिक गरेका छन् । आख्यान र काव्य विधामा रमाउने घाँसे यदाकदा निबन्ध पनि लेख्छन् ।  सानो छँदा उपयुक्त लेखपढ र साहित्यिक वातावरणबाट बन्चित रहेका घाँसेलाई हिन्दी र नेपाली उपन्यासले उपन्यास लेखनमा आकर्षित गरेको हो । उनी ज्योतिष विधामा समेत पारङ्गत छन् । उनमा हिन्दु सांस्कारिक रीतिथितिको समेत राम्रो जानकारी छ । जीवनको सुखदुःखलाई नजिकैबाट अनुभूत गरेका घाँसेले आफ्नो अनुभूतिलाई आदर्शको जलप लगाएर पाठक सामु पस्किएका छन् ।

‘झड्केलो छोरो’को बाह्य स्वरूप
‘झट्केलो छोरो’ उपन्यासको गाता चित्र उनी आफैँले बनाएका हुन् । सेतो पृष्ठभूमिमा कालो, रातो, नीलो रङमा उपन्यासको केन्द्रीय भाव बोकेको ग्रामीण परिवेशको चित्र छ । चित्रमा घरको आँगनमा मताबे, सौतेली भाइ बोकेकी उसकी आमा, उसकी सौतेली बहिनी, आफूतिर गिद्धे नजर गाडिरहेको सौतेली बाबु रहेका छन् । मताबे भने ओझलमा उभिएर टुलुटुलु हेरिरहेको विवस प्राणी आभास हुन्छ । यस चित्रले नै उपन्यासको मूल कथ्यलाई सम्बोधन गरेको छ ।
सौतेलो बाबुसामु मताबेले सास्ती पाएको छ । उसको संरक्षण आमाले गरेकी छन् भन्ने आभास चित्रबाटै मिल्छ । गहिरिएर हेर्दा भावयुक्त चित्र छ । तर आकर्षक विल्कुलै छैन । आकर्षक चित्र हेर्ने बानी परेका आधुनिक पाठक मनलाई चित्रले तान्न सक्तैन । भाव खोज्ने पाठकलाई भने चित्रले कौतुहल बनाउँछ र भित्र के रहेछ भनी खोतल्न वाध्य पार्छ । 
‘झट्केलो छोरो’ को प्रकाशक कृष्ण कुमारी पौडेल रहेकी छिन् । ठेगाना कटारी–०८, टोड्केपानी, उदयपुर रहेको छ । पुस्तकको प्रकाशन मिति २०८० रहेको छ । गाता पृष्ठसहित पुस्तकको पृष्ठ सङ्ख्या १८ र ८३ गरी १०१ रहेको छ । मूल्य भने रु. २५० (व्यक्तिगत) र रु. ८०० (संस्थागत) तोकिएको छ । पुस्तकको आकार सुहाउँदो छ । पुस्तकभित्र जम्मा १३ वटा पाठ छन् । पुस्तकको मुद्रक कार्की छापाखाना, गाईघाट, उदयपुर हो । लेआउटमा विकास थापा मगरको नाम छ । पुस्तकको आवरण उपन्यासकार घाँसे स्वयम्ले बनाएका हुन् । पुस्तकको भूमिका पुण्य कार्कीले ‘भीम पौडेल ‘घाँसे’को औपन्यासिकता’ शीर्षकमा लेखेका छन् । त्यस्तै अर्को भूमिका डा. कैलाश राईको ‘झड्केलो छोरो’ शीर्षकमा छ । मेरो गन्थन शीर्षकमा उपन्यासकार भीम पौडेल ‘घाँसे’ ले प्रविधि नजान्दाको पिरलो र दुखेसो पोखेका छन् । उनले आफ्नो ठेगाना कटारी–८,  टोड्केपानी, उदयपुर, सम्पर्क फो.नं.– ९७६३०४१४३६ (भीम पौडेल ‘घाँसे’) भनी उल्लेख गरेका छन् ।

‘झड्केलो छोरो’ को मूल भाग–
समाजमा तिताटर्रा कामकुरा हुन्छन् । तिनलाई मनमा कुहाउनुहुन्न । समयको आवाज सुन्नुपर्छ । पछुतोमा परेलाई सहयोग गर्न पछि पर्नहुन्न । कृतघ्नलाई घृणाले बदला दिनुहुन्न, कृतज्ञता जाहेर गरेर आदर्श समाजको स्थापना गर्नुपर्छ । घृणलाई घृणाले कहिल्यै पराजय गर्न सकिन्न । आदर र प्रेमको हतियार प्रयोग गरे सजिलै जित हात पार्न सकिन्छ । यही ‘झट्केलो छोरो’ उपन्यास कृतिको मूल विषय र विषयवस्तुको भावगत आशय हो ।
आजका लेखकले आदर्श समाज बनाउने प्रण गर्नुपर्छ । समाजमा त्याग र बलिदानी गर्ने पात्र हुनुपर्छ । आदर्शको गोरेटोमा हिँडे मात्र समाज उँभो लाग्छ ।  ‘झट्केलो छोरो’ मा लेखकले भन्न खोजेका प्रमुख कुराहरू यिनै हुन् ।
त्यागको बाटो हिँडेमा आदर्श समाज भेटिन्छ भन्न उपन्यासकार स्पष्ट छन् । सबैले अहङ्कार त्याग्न सके समाज उँभो नलाग्ने कुरै छैन । आदर्श जति मिठो हुन्छ अपनाउन उत्तिकै तितो हुन्छ । उपन्यासले नाटकीय छलाङ लगाएको छ । केही घटना र प्रसङ्ग अस्वभाविक प्रतीत हुन्छन् । 
दलबहादुर बाँनियाँले मुद्दामा फँसाएकाले बाबु नैनसिंह पुलामीको सिरीखुरी स्वाहा हुन्छ । मुखियाले जग्गा कब्जा मात्र गर्दैन नैनसिंहलाई बँधुवा हली समेत बनाउँछ । बिरामी भएको बेलामा पनि काममा जोताएको कारण अकालमै नैनसिंहको प्राणपखेरु उड्छ । दयाराम जस्ताको यौनपिपासु प्रवृतिबाट जोगिन हम्मेहम्मे परेकाले बखतबहादुर आलेसित मताबेकी आमाले बिहे गर्छिन् ।
त्यहाँ मताबेकी आमाले बहिनी र भाइ जन्माउँछिन् तर उसले सौतेनी बाबुको माया कहिल्यै पाउँदैन । आमा अन्यत्र गएको बखत मताबेले पानी लिन जाँदा अन्जानबस् गाग्रो फुटायो । बाबुले कुट्छ भनेर डरले घर छाडेर तराईतिर भाग्यो । अनेक हन्डर खाँदै अर्काकहाँ काम गरेर ऊ किशोर भयो । त्यसै गाउँकी भुन्टीको प्रेमपासमा फँस्छ । उसलाई आफ्नो जीवनसंगिनी बनाउन राम्रो आम्दानी हुनु जरुरी ठान्छ र सल्लाहले काठमाडौँ पस्छ ।
उता मताबेकी आमा छोराको शोकमा बहुलाही बनेर बेपत्ता हुन्छिन् । यता भुन्टीको विवाह अर्कै केटासँग हुन लाग्छ । भुन्टी पनि मताबेको नाम लिँदै भागेर काठमाडौँ पस्छे । गाँसबासको राम्रो व्यवस्था गरेर मताबे भुन्टीलाई लिन आउँदा भेट्दैन र उसकै खोजीमा पुनः राजधानी छिर्छ । मानसिक अवस्था बिग्रेकै रुपमा आमालाई भेट्छ र अस्पतालमा उपचार गराउन भर्ना गर्छ । मताबेसँगको बिछोडले विक्षिप्त बनेकी भुन्टीलाई करुणा आमाले भेटेर सोही अस्पतालमा उपचारका लागि ल्याउँछिन् । यसरी अपूर्व संयोगले भेट हुनुपर्ने तिनै जनाको भेट हुन्छ । आमा र भुन्टीको औषधी मताबे बन्छ । दुबै सन्च हुन्छन् । भुन्टी र मताबेको लगनगाँठो कसिन्छ ।
मताबेले राम्रो उन्नति गरेर समृद्धिको यात्रा गर्छ । आफ्नै गाउँ गएर गुमेको जायजेथा उकास्छ । अरु पनि थप्छ । उता सौतेनी बाबु दरिद्रनायक कहलिन्छ । परिवारको पुनर्मिलन भए पनि उसको अनुहारमा खुशी नाच्न सक्तैन । 
मताबेले विगतका तिता कुरा बिर्सेर बखतबहादुरलाई सपरिवार आफ्नै घरको अंशियार बनाउने कुरा गर्छ । यसरी आदर्शोन्मुख विचार दिएर उपन्यास अन्त्य भएको छ ।
उपन्यासमा मताबे, बखतबहादुर र मताबेकी आमा केन्द्रीय पात्र हुन् । अन्य परीधिय पात्र प्रशस्त छन् । माताबेको आनीबानी शुरुदेखि अन्तसम्म आदर्शवादी नायक चरित्रको छ । उसले जीवनमा सहनै नसक्ने हन्डर खाएको छ । उसको जीवन नै एउटा दुःख सागर हो । सुरुआतको जाति स्वभाव अन्तसम्म उसले जाति नै देखाएको छ ।
बखतबहादुर स्वार्थी खलनायक पात्र हो । ऊ मताबेलाई मान्छे सम्झदैन । उसको मनमा मताबेप्रति घृणा मात्र छ । अन्त्यमा धन निख्रेपछि धन र मन दुबैले सम्पन्नशाली मताबे सामु पछुताएको आभास मिल्छ । बखतबहादुरले समाजलाई प्रत्यक्षपरोक्ष पढाएको पाठ हो– घमन्ड गर्नाले हात परेको जित पनि फर्कन्छ । प्रेमले ढुङ्गो पनि पगाल्छ । 
मातबेकी आमाभित्र दया र सहनशीलताको खानी छ । उनको विद्रोह गर्ने शैली फरक छ । जसरी योगमायाले अन्याय विरुद्धको आन्दोलनमा आफ्नो जीवन अर्पण गरिन् र काला मन भएका राणा शासकलाई लोप्पा खुवाइन् । त्यसै गरी मताबेकी आमा बहुलाही बनी बखतबहादुरको बडप्पनलाई गतिलो झापड बर्साइन् । उनी पनि आदर्श समाज स्थापनाकी नायक चरित्र हुन् ।            
आफूलाई सामान्य लेखपढ गरेको बताउने उपन्यासकार घाँसेको प्रयोग गरेका झर्रा शब्दहरू उपन्यासभरि नै छताछुल्ल पाइन्छ । हिन्दी र अंग्रेजी संस्कार र सभ्यताले मोहित पारेका हामी सहरबासीलाई उपन्यासकार घाँसेका कतिपय रसिला झर्रा शब्द बुझ्न कठिन छ । 
कथावस्तु काल्पनिक भए पनि नेपाली समाजलाई सर्लक्क टिपेर राखेका छन् उपन्यासकार घाँसेले ।

निष्कर्ष–
उपन्यासकार घाँसेको परिवार नै नेपाली सामाजिक, सांस्कृति हुँदै राजनैतिक क्रान्तिमा होमिएको थियो । उनी रोग, भोक र शोकका सम्राटको रूपमा अद्यापि छन् । अहिले पनि घाँसे आफू स्वयम्् र उनकी पत्नी दुबै अस्वस्थ रहेका छन् । आर्थिक सङ्घर्षको डुङ्गा तर्न फुकीफुकी पाइला चाल्न परेको परिप्रेक्ष्य छ । यस हिसाबले उनबाट आदर्शोन्मुख उपन्यास प्रकाशन हुनु असम्भव जस्तो लाग्छ । लेखनको रहर र समाज यस्तो होओस् भन्ने सोचाइले यस रुपमा उपन्यास बाहिरिएको छ । पठित र मध्यम स्तरको जीवन घिसारिरहेका हाम्रा लागि यो गतिलो पाठ हो ।
 उपन्यास अनपढ ग्रामीण नेपाली मातृभाषीका लागि रिठ्ठो नबिराई बुझिने खालको छ । भोका, नाङ्गा मान्छेको अवस्था र स्थितिलाई सम्बोधन गरेकाले आफ्नै कथा जस्तो लाग्छ । दानवी चरित्रलाई सजायको दायरामा नल्याई उपन्यास टुङ्ग्याउनाले बढता नाटकीय र फिल्मी लाग्छ  ।
पाको अनुभवले खारिएका उपन्यासकार घाँसेको मनको आवाज अर्को उपन्यासमा आउनुपर्छ । आफू, आफ्नो जीवनको छायाँ र भोगेको समय अनि स्रष्टाचेतले देखेको युगीन आवाज आफ्नो लेखनीमा कुनै न कुनै रुपमा रहन सके मात्र त्यो कृति कालजयी बन्छ । अर्थात् यथार्थको नजिक भएको स्वभाविक लयको अधिकांश व्यक्तिको विचार र विवेकलाई तरंगित गर्ने सामथ्र्य रहेको कृति मात्रै कालजयी हुन्छ । त्यस्ता कृतिको सृष्टिका निम्ति सृष्टिकर्ता भीम पौडेल घाँसेसँग अपेक्षाका साथ शुभकामना !  

२०८०.०४.२७  सिद्धार्थटोल, उदयपुर ।

०००


No comments:

सम्पूर्ण हालखबर- लघुकथा प्रतिष्ठान, नेपालको चौथो वार्षिकोत्सव (०८२ कार्तिक ०३ गते) By Nanda Lal Acharya

सम्पूर्ण हालखबर- लघुकथा प्रतिष्ठान, नेपालको चौथो वार्षिकोत्सव (०८२ कार्तिक ०३ गते) (शब्दाङ्कुर साहित्य समाचार) स्रष्टा-द्रष्टाको उत्सवका रूप...